Nonspace® blir Rosenborg-partner og klubbens nye merkevarebyrå

Merkevarebyrået Nonspace® har inngått et samarbeid med Rosenborg Ballklub for å bistå med sin kunnskap innen merkevarebygging. I tillegg blir de en del av partnernettverket i klubben.

Annonse:

Sammen med klubben, supportere og samarbeidspartnere skal Nonspace® være med på å forsterke merkevaren Rosenborg gjennom en solid prosess som setter søkelys på hele merkevareopplevelsen. Nonspace og Rosenborg jobber nå med en tydelig strategi for hvordan klubben skal møte fremtiden med visuell kommunikasjon og innhold som når ut i et mangfoldig spekter av medier og overflater.

– Etter fusjonen med RBK A-lag Kvinner, er det viktig å vise at Rosenborg er mer enn bare ett lag, vi representerer en hel klubb med mer enn 10 lag og er mye mer enn bare fotball. Vi har mange flotte representanter for klubben som ikke spiller på banen, og alle er de viktige merkevare-ambassadører. Merkevaren, verdiene og samfunnsoppdraget til Rosenborg gir stor verdi til mange utenfor kampdag og med en helt ny generasjon som vokser opp i en digital verden, er det viktig at vi forsterker engasjementet og fellesskapet klubben skaper i Norge og Norden, sier  Stian Moursund, salg- og markedssjef i Rosenborg Ballklub.

– Rosenborg som merkevare har sitt høydepunkt på kampdager; men mer enn noen gang er opplevelsen av klubben alltid på; fra sosiale medieinnhold og daglige samtaler til produkter og digitale opplevelser fans identifiserer seg med, og mye mer. Rosenborg har en unik posisjon som merkevare i Norge og Norden, og det å få ta del i å videreutvikle tar vi på alvor. Vi vet hvor mye følelser som er knyttet til sterke merkevarer, både internt i bedriften og for alle som identifiserer seg med den, men følelsene rundt Rosenborg som klubb er noe i sin egen liga. Slik det skal være rundt Norges størst klubb, sier Stian Ward Bugten, Founder og Head of Creative i Nonspace.

Nonspace® er et merkevarebyrå som jobber i skjæringspunktet mellom kreativitet, kultur og teknologi og skaper visuell kommunikasjon, idéplattformer og innhold som som knytter merkevarer, teknologi og mennesker sammen. 

Nonspace® har lang erfaring med å bygge sterke merkevarer og kan vise til arbeid med Britannia Hotel, Enova SF, Reitan, Kunstsilo, Sjømannskirken for å nevne noen

Nonspace® ble etablert i Trondheim i 2018, den gang med merkenavnet ANTI Trondheim og ANTI Bergen. 

Annonse fra Eliteserien: